Wednesday, January 6, 2010

Kehilangan 2 Jet-engine F-5E

Apa kata Dr Mahathir berkenaan perkara diatas;

Mahathir // Jan 6, 2010 at 2:14 pm
It is amazing what one single low ranking officer can do. These Defence Ministry Idiots probably think I was a brain dead fella just like them. Unfortunately they were wrong, I am not an Idiot like them and I do not believe one single low ranking officer can steal 2 engines the size of small car.
And maybe one day they want to explain why each engine cost RM50 mil which is more expensive than a whole complete functioning jet.

Izinkan saya terjemahkannya;
Adalah sangat mena'jubkan melihat apa yang mampu dilakukan olih seorang berpangkat rendah. Si bahlol-bahlol dalam Kementerian Pertahanan ingat otak saya dah mati macam otak-otak mereka. Malangnya mereka salah, dan saya bukanlah bahlol seperti mereka dan saya TIDAK percaya bahawa saorang pegawai yang berpangkat rendah bolih curi 2 butir enjin sabesar kereta kecil.
Dan mungkin satu hari mereka bolih menjelaskan mengapa sebuah enjin yang harganya RM50 juta, iaitu lebih mahal dari sebuah jet yang mampu berfungsi.

Komen saya;
Kenyataan Peguam Negara adalah SANGAT BODOH. Dia ingat kita semua bodoh dan hendak memperbodohkan kita, tetapi, malangnya ia memanifestasikan kebodohan dia sendiri.
Pegawai seperti ini tidak layak dibayar gaji olih raayat. Kita mahu Pegawai2 yang ada kekuatan aqal, bukannya bodoh dan memiliki sifat yang amanah, bukan mengkhianati raayat yang membayar gaji mereka.
Jika terlepas didunia, awas diakhirat!! Keadilan Ilahi tiada cacat dan tiada pula cela.

No comments:

Post a Comment